20060118

fortsätt

har du nånsin sagt att du skulle göra allt för en människa, inte bara uttryckt dig utan bokstavligt talat gör allt för någon annan?!
I´m there.
begär inte att någon skall förstå mig nu.
begär inte att någon skall tycka det är okej just nu.
begär inte någons godkännande.
allt jag begär är att ni respekterar att jag gör mina val.
-
vet att ni handlar och säger saker till mig av omtanke. och jag är så fruktansvärt rädda om er - ni som är så -få- förunnande. ni som älskar mig.
varför skriver jag då?
skriver för att jag vill goddam it.
jag älskar honom. vet att jag älskar att älska. vet att jag älskar honom så mycket att jag ibland hatar mig själv. jag är freaky.
-
fortsätt vara kritiska.
fortsätt säga vad ni tycker.
fortsätt markera er ståndpunkt.
fortsätt.
fortsätt...

1 kommentar:

MARIA sa...

Alla har åsikter om ditt liv och val men endast pga att de är rädda om dig, var glad för det..Men vissa stunder är det svårt att ständigt kritiseras och ifrågasättas, att behöva hävda sig och förklara sina tankar, dumdristiga val..Jag förstår dig..Vet varför du gör som du gör-kärleken är blind och kan förvrida ens tankar och få en fatta crazy beslut. Men livet är ditt och jag vill aldrig att du ska ångra nåt du aldrig gjorde bara för att alla andra tyckte så..Keep going strong och hålla folks åsikter långt borta-de lever inte ditt liv eller känner som du gör.
Daniel är en person som ingen annan-allt annan än tråkig och vet varför du känner som du gör..Passion Livet ska hellre vara rött och kryddigt än disigt och grått..Puss