20060210

supersize me

tittar på supersize me hos emmie. tänkte att jag behövde få en dos verklighet. känner mig äcklad av mig själv. har ätit en handfull vindruvor och 2 kakor och 100 gram choklad idag. efter halv dokumentären känner jag för att spy, får total ångest och försöker göra ett avtal med mig själv om att inte äta "processed meat" - alltså hamburgare, korv, köttfärs, chicken nuggets etc. jag lever med en konstant vetskap om min fysiska hälsa. vikt - mått - kalorier - fett - motion. och jag vet att alla omkring mig vet att jag vet. så varför ska jag ljuga?
min blogg mina ord mitt problem. men jag önskar ibland att jag kunde slå av min on-knapp. det är fredag idag och vi har myskväll, vill kunna gå på ica och handla ett par hekto lösgodis att mumsa på ikväll när vi ska kolla tv. men jag vägrar. har en spärr.
gjorde en bmi koll idag som visar att jag har en undervikt. shit-talk säger jag. shit-talk om allt som är förnuft och yes till allt som rör panik.
bullar up mig på socker när jag väl äter vilket leder till en berg och dalbana av mitt blodsocker=i freak out.
är allt mitt fel?
får jag skylla mig själv som köpte veckorevyn med skinny bitch paris på framsidan?
varför provocerar jag mig själv med att hålla koll på catwalk mode och därigenom heroinskinny chicks?
för vem vill vi vara smala? honom - tjejerna - eller moi?

1 kommentar:

MARIA sa...

Igenkännande! Rakt skrivet och nu växte du i mina ögon, för faktum är ju att Bloggen ska spegla dina tankar. Blev glad att du skrev dina tankar- inte vad fashionisten vill:-)

Svaret på dina frågor letar jag också efter men för mig går det i en berg&dalbana. Kontrollen kunde varit bättre- du vet. Men jag vet din sits nu & ingen annan än du kan komma ur den. Det är dina tankar men igen förstår- Trots allt 2000-talets moderna besatthet som sprider sig bland oss kvinnor pådriven av media-bilderna på Skinny-girlsen. En tanke är ändå, foto lägger på 5 kg sägs det; Hur anorektiska är inte dem då. I vår vardag hade ingen avvundats skinny-freaksen utan avfärdat henne som anorektiker inte stilikon som media gör..Ring snart! Saknar prata, KRAM mitt freak