20060420

tears in heaven

det finns inga portar i himlen
and hell is only in our minds.

insikten idag; den största fienden vi har är oss själva.
det är vi som som sätter våra gränser, vi som bestämmer var livet tar vid och var eller när plikten kallar.

åt två bananer och ett äpple under lunchen idag, fick panik och tänkte att nu jädrar blir det promenad för att förbränna.
vissa dagar är hjärnan helt pantad. sa sen till mig själv; det är ju inte ens 300 kalorier! Du är värd ett päron också!
öh hallå?! freak girl.
blev glass och russin sen - i glada goda vänners lag.

1 kommentar:

MARIA sa...

hmmm..hur kändes det när du åt glass med vännerna då? försvann ångesten?

När man är som mest kaloriefixerad går det utöver det sociala livet; freak.. jag tänker redan på hur jag ska äta minimalt för att vara slimmad inför lördagens utegång.
Annars kommer jag inte vilja gå ut eller känna mig uppblåst! Can´t help it,,
Puss