20060627

does looks matter?

jag har sökt lite saker på asos ikväll, funderade på att beställa några skor... sen insåg jag att jag har fullt i en av mina garderober redan - av just skor. bör kanske spara pengarna till färg i nya lägenheten(som jag för övrigt inte sett än?!)

något annat jag kom att tänka på när jag surfa omkring efter hits var att vissa ben är goddam ugly. och andra inte.


låt oss jämföra;



vad skulle vi vilja ha? vad är snyggt? vad drar till sig blickar?(för om man går omkring i så korta saker som dessa brudar lär man vara ute efter blickar) och blickar är ALDRIG fel. de ger ditt confidence a boost. och en boost kan förvandla en gråmulen dag till något heaven sent!

men ärligt så vet jag att inga blickar eller komplimanger i världen kan bygga en självkänsla. den måste muras upp av dig själv, genom människor i min omgivning som jag kan lita på, genom föräldrar som stöttar, genom att jag känner mig värdefull på min "arbetsplats", genom insikt och lugn.

men låt oss erkänna att genom att andra människor påpekar att vi är hjälpsamma, att vi är snälla, att vi är fina, att vi är inspirerande, att vi är rent av snygga - den hjälper.
så dissa mig inte alltför hårt när jag blir glad och skiner som en sol för att jag får en komplimang över mina nya outfit eller för mitt engagemang.

kiss kiss bang bamg

Inga kommentarer: