20060801

me myself och boosta självkänslan

tänkte jag skulle göra en lista. en lista på vad jag värderar mest och mycket här i livet.

men hur börjar man? kanske från början?

......
*jag.
*nära. - alla de mina. sådana vänner som lyssnar. sådana vänner som nickar och håller handen. sådana vänner som tar steget bakåt och säger nej. sådan vänner som finns där, som alltid finns där för mig. jag har ännu inte förstått hur jag kan ha fått förtjäna er. jag måste ha gjort något riktigt underbart när jag var liten för att välsignas med er!
*la familia som never lets me go
*min förmåga att känna. att leva på min magkänsla, att jag låter hjärtat leda mig vidare.
(och för att vara lite mindre djup...)
*mina grymma naglar
*min känsla för stil, observera att jag menar stil och inte mode. big difference!
*mitt leende. ett leende kan få oss alla att smälta(mr goodlooking i åtanke - sarah you know what i mean)
*min impulsivitet
*mina försök till att vara en hyfsad bakerska
*att jag ofta vill påpeka för alla omkring mig vad de betyder för mig
*att jag försöker vara social. socialkompetens är viktigt för mig. vill alltid veta mer om andra, för jag vet att genom det så lär jag mig livets största gåta - att leva med sig själv.

tror jag stannar där för tillfället, måste tänka vidare och springa till ugnen och ta ut mina maränger!
---------

glöm inte att det viktigaste förhållandet vi har i livet är det med oss själv.
det är men stora sten i skon. något jag tar mig an - och skulle aldrig vilja ta ett steg om det inte vore för att jag hade er. ni vet:)

Inga kommentarer: