20070203

den ädla konsten att raka sig

ikväll hade jag ett litet samtal med mig själv i duschkabinen.
blev väldigt arg på mig då jag, med rakhyveln i högsta hugg funderar över att skippa benen denna gång. "jag ska ju ändå inte träffa big förrän måndag, och måste ändå raka benen en gång till innan i sådana fall".
WHAT??
Sen när rakar jag mig för nån annan?
jag har alltid haft ett klart statement över varför jag väljer att raka bort hår här och var. Men idag sviktade min distans till omvärlden och jag föll pladask för -jag är enbart till för att behaga-bimbon som smyger omkring i mina tankar.
Anyhow så shava jag mina spiror, eftersom det jag som skall njuta av dom.

Sen så har jag en fundering över denna konst
Hur kommer det sig att vissa brudar väljer att raka enbart halva benen, upp till knäna?
är håret på låret sexigare? I don't get it.
Något annat som jag inte riktigt kan förstå är när tjejer rakar bikinilinjen/muttan/musen så väljer vissa att raka ren ändå till springan, och där - från blygläppar och ner så är det beklätt med hår?
Varför rakar man då?
------------------
Till sista så vill jag göra klart för mig själv och ni goda vänner som läser, att jag inte är obsessed av ren rakat.
Personligen föredrar jag att min kropp är ren och fin för mig.
Men jag är välmedveten om varför jag ävlas med denna självmordsmanick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Emma du är så klockren! Skriver det andra funderar på *hihi* Jag rakar faktiskt bara mina "halva ben" för ja har så ljust o lite hår på låren som inte ens syns, som förmodligen skulle bli hårt och stickit *skratt* om jag rakade det. Rolig du är =) KRAMAR

-emma- sa...

stank you smelly much!

I try ;)

MARIA sa...

Haha, jag höll på att sätta kaffet i halsen av skratt!! Kul, du skriver det jag funderat på mycket. Och jag vet, tyvärr rakar vi oss mycket pga av killarnas händer som ska smeka lena ben. Men nu har jag semester från rakningen när erik bor borta :-)
Och bli inte förskräckta, min hud syns under allt hår..