20070201

Detta är ett busskort


Vill utveckla mitt inlägg om skatter.
På detta busskort betalar jag moms vid varje resa. Moms som förvandlas till "negerringen" i kramfors, till kommunalrådet lön, till att förbättra infrastrukturen.
Jag är positiv till många fickor som kan fylls Tack vare vårt omfattande skattesystem.

Däremot ser jag hur det svenska samhället tar allt större steg i utvecklingen vilket ger att det arbetande befolkningen numer har allt större valmöjligheter. I Mina ögon hade sverige sociala skyddsnät aldrig varit så omfattande om vi inte haft statliga instanser-landsting-kommuner.
Men i dag, bör konkurrens emellan privat och och landsting resultera i en vård och omsorg som ger människor möjligheten till värdiga liv.

Tankarna, visionerna är oändliga och det är genom diskussion och utbyte av dessa som vi kan sträcka oss.
Jag är inte insnöad utan tar mer är GÄRNA emot ändras syn.

Sen så går det ju inte att förklara en så stark och viktig ståndstolt m några meningar på min blogg... Men det är andra bullar!

Mmm bullar

Inga kommentarer: