20070226

mjao

ränderna går aldrig ur en tiger har jag hört.

kan beskriva en del av mig själv som en twisted sister.
en elak tvilling inom mig som aldrig riktigt blir nöjd.
vi har alla våra tvillingar.
min just happens to be concentrating on the way my body look while reflecting in the mirror.
och ja, det är enklare att skriva på swengerska. det avdramatiserar hela mig.
och nej, jag är inte intresserad av att spela upp mig själv som någon slags martyr som söker attention.
jag har nog med attention i mitt liv.



varför skriver jag om detta?
ideal är alltid aktuellt, på ett sätt eller ett annat. denna gång triggades tankarna när jag läste på marias blogg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en poäng, som jag ville få fram i mitt skrivande.. Det är vårt ideal i vår hjärna som avspeglas när vi ser oss i spegeln. Vi ser oss tjockare än vad vi är, den mentatala bilden är rubbad. Men denna bild kommer ifrån modellvärlden som faktiskt är idealet, det vackra ouppnådda.
Vad tänker du nu? Vi har samma åsikt du o jag så intressant att jag väckte funderingar hos dig, puss./ Maria

-emma- sa...

många av våra åsikter är liknande. men just när det gäller modevärlden och dens så kallade påverkan så håller jag inte med. Men jag svarar enbart för hur jag själv känner.
pussen

Anonym sa...

mhm..min tvillingsyste är både elak och god..en falks trygghet som drar mig i fördärvet om jag tne aktar mej

Anonym sa...

så du menar att när du kollar på topmodell så påverkas du inte av hur juryn kan döma ut en normal person när de säger: fet?!

Visst skakar vi alla på huvudet då men innerst inne präntas den mentala idealbilden in och vår blick granskar oss j-a kritiskt i spegeln../ Maria