20070318

jag behöver inte försvara mig själv. SUP UT! SUP IN!

jag har, enligt mig själv, en rätt avslappnad relation till alkohol.

Stämmer detta påstående in på dig?
Varför stämmer det in på dig?

Är drinkar/ett glas vin eller kanske en cider ett självklart alternativ för att umgås under en middag eller på en hemmafest?
Är det MER socialt att ta några enheter än att välja en cola med is och citron?
Gör du andra obekväma om du väljer sprite istället för sprit?
Varför göra dig själv obekväm för att främja andras vanor resp. ovanor?!

har haft rätt häftiga diskussioner om alkohol den senaste tiden.

Går det att ha en bra relation till en drog. Till ett medel som dövar din förmåga att fatta rationella beslut. Till en dryck som ska ge ett rus. Till ett rus som nedsätter din egen reaktionsförmåga.

Eller svara du snabbt med att du har så jäkla mycket roligare med din Moet eller Baccardi Breezer? och det är ju faktiskt JAG själv som dricker. och jag dricker ju inte varje helg.
och jag blir ju inte full varje helg.
eller rättare sagt, jag blir ju inte bakis varje helg. och så länge jag inte varit bakis och fått ångest borde det vara ok?!
...
alkohol, jawohl!

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för det statementet..att bli anklagad för alkis efter att man varit mycket full är inte kul..
Kram M