20070317

Spegel spegel


I morse var en sån där morgon då jag kunde ha stått och fixat och dragit i kläder och hull tills läggdags, utan att ha blivit nöjd med den som tittade tillbaka på mig.
Jag hade förutbestämt att när jag skulle möta på tjejer idag så skulle jag bli irriterad på deras käckhet. Men Tji fick jag!!

På väg in till sj-kundcenter så stötte jag på bingo rimer som gav mig en topp-till-tå-koll. OKEJ han är ju inte mycket att hänga i julgranen, men min självkänsla fick en boost!
Och som toppen på toppen så stod en brud i kön bredvid vår kö. Hon gav mig den där blicken vi tjejer ger varann då vi inte tror nån annan tittar. Blicken som granskar varenda lite detalj och som jämför varje cm med likvärdig yta på sin egna kropp. Tjejen var Sanna Nielsen.
Tack gud för att du lyfter mig till högre höjder.

Inga kommentarer: