20070413

Ett livstecken


En livlina
Orkar inte ringa nån vän. Har ingen ork att lyssna på andras ord. Vill bara klaga.
Tycker synd om mig själv.
80 gram choklad och en halv påse torkad frukt har gjort mig åksjuk. Blä.
Jag vill verkligen inte sätta mig på nästa tåg, det ska ta mig vidare från uppsala till hsand. vill lägga mig på perongen och skrika-sen somna.
Trött.
Jag avklarade en stor punkt i mitt liv idag. Trodde det skulle få stenar att falla från mina axlar, istället så får jag nackspärr av alla tunga väskor.
Sitter en dam bredvid mig som läser en bok. Jag vill spotta på henne-helt utan anledning. Jag är sjuk.
Nån röst skriker nått om att jag borde sträcka på ryggen, jag sitter som om jag vore utan ryggrad. Jag dövar rösten med att glo på en ful kille med mycket finnar.
Det finns många fula människor.

Inga kommentarer: