20070426

smack my bitch up

min korta lilla gudmor kom just på besök, sitter i köket och pratar sallader med min mamma.
min gudmor är en sådan kvinna som bakar kakor 3 gånger i veckan och testar alla dieter som cirkulerar på marknaden. hon verkar inte riktigt veta vilket ben hon står på.
min gudmor är en oerhört snäll och generös människa och jag tycker mycket om henne, men jag förstår inte hennes handlingar, i alla fall inte så ofta.
mitt uppe i prat om familjens påskhelg så vräker hon ur sig att hon anammat GI-metoden. bla bla bla - och tystnar, synar mig grundligt och säger: men du är smal, fast jag ser du fått lite mer kött på bena.
*bom* smäll på käften på magen och spark på smalbena på samma gång.
fukk.
jag som äntligen haft några bra dagar. jag som äntligen haft en RIKTIGT bra matdag.
nu ser jag ångest, löpning och indragning av kalorimängden framför mig.
helt otroligt hur påverkbar jag låter mig vara...

4 kommentarer:

Anonym sa...

VILKEN KOSSA, shot her! Du har knappast fått mer på kött på benen, fast OM så är det bra! Du är ändå alltid fin hursomhelst! Syns ikväll på la italia!

Anonym sa...

Men herreguuuud. Smalast vinner inte. Kom över det.

Anonym sa...

Mer kött på benen kan även betyda att du har mognat som kvinna. Vuxit, blivit mer självständig? Mer erfaren....

Du är vacker Emma. Det vet du.

only me sa...

Allt kan få en att falla varje dag. Allt kan få en ur balans.

Hur hårt de än är så är de alltid en själv som måste våga/vilja ta steget därifrån. Sedan vem har sagt är de är lätt???