20070721

galmoröst?

jag har precis gått igenom en viss glamour prinsessas blogg på metro.
hon har, enligt mitt tyckte, fått totalt fnatt.

varje dag framöver så kommer hon att publicera ett inlägg där hon räknar upp varje lite matbit och dryck för just den dagen.
allt för att läsare ska kommentar och klanka ner på hennes matvanor.
hon tror sig kunna bli så självkritisk genom andras ris att hon till slut drar ner på kaloriintaget och visp så passar alla hennes XS toppar igen.

HELT-mother-fukking-fukked-up.
nog för att ätstörningar är störda, men detta är ett lågvattenmärke.
innan jag skulle be någon skälla på mig innan jag åt. fatta va mental man skulle bli!

dessutom förespråkar denna dam att alla som vill slanka ner sig till röda mattan bodyn bör sluta träna.
gå inte på gym. <--- säger "prinsessan".
ursäkta vad?!
jag orkar inte ens vara konstruktiv i mitt bemötande.
galna galna brud.
-----------------
min räddning har alltid varit motionen, att springa bort ångest och känna kroppen fyllas av ny energi.
Att vara nöjd över muskulösa ben som gör sig grymma i ett par high heels.
Och i all min freakyness så vet jag att motionen och den lilla men naggande styrketräning jag utför kommer att göra mig gott då jag är 57 år och vill leka tafatt med mina barnbarn. VS att sitta med en cigg och kaffe på verandan och frysa för att jag i unga år svalt mig själv.

Inga kommentarer: