20070811

maktskiftet smakar salt

efter ett samtal från Big så har jag nu höjt volymen. tanten ovanför kommer bli galen, jävla kärring!

som jag lite smått avslöjat så kommer det bli lägenhets och bilköp inom kort.
vi har tittat på bytbil.se
vi har funderat ut bästa möjliga färg.
vi har skrattat åt VOLVO priser.
och vi är oense om nya vitvaror.

summan av kardemumman har varit att VI köper. VI använder. VI delar. 50/50.
för mig är det en stor thing eftersom jag nu i 10 månader bott i hans hem. nött sitsen på hans stolar och druckit min funlight ur hans glas.
nu skulle balansen komma.
för det går inte att frånse det faktum att sakerna och boet inte helt tillhört moi. oavsett hur generös och givmild han är. det har inte varit mitt.

nu får jag veta att han vill att bilen står i hans namn. argumentet var att "jag bara vill det, dessutom tror jag inte du har råd."
tårar springer ur mina ögon så fort han ord når mig.
jag frågar om han förstår att jag kommer måsta be honom om lov att LÅNA (biljävlen) då jag vill åka iväg.
be om lov.
någon annan äger och jag måste fråga.
Trots att jag är rätt säker på att det är jag som skulle behöva den mest.
är inte bara rätt säker, jag är övertygad.

fukk vad jag gråter.
och fukk vilken stor grej det är.
och fattar du inte de, ja det skiter jag i faktiskt!

Inga kommentarer: