20070822

Verklighetsuppfattning?


Sitter på Rutiga Dukens uteservering och planerar inför A-mötet ikväll.
Bordet snett framför mig huseras av tre brudar i min ålder.
Lagom mulliga svenssonbrudar med upprullade Lee jeans.
Alla fikar.
Jag är mest nyfiken på en av dom. Hon har beställt in en mockaruta i samma stl som en bakpotatis, och till denna ruta har hon valt till grädde-det ingår inte.
Hon sitter och beklagar sig över att hennes stegräknare inte stänger av sig själv.
Hon rättfärdigar varför hon valt att inte ta sina promenader med att en apparat inte går att stänga av-alltså problemet är inte att den inte går att sätta på! Är det bara jag som tycker detta är tragiskt?


Denna tjej är den rundaste av sina vänner vid bordet. Jag skulle sikta på cirka 15kg över ett sk normalt BMI.
Jag väntar mig inga Kate Bosworth fasoner, men för guds skull. Stå för dina handlingar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, jag skulle säga att hon har ungefär lika skev verklighetsuppfattning som du har. Kläder från barnavdelningen? Grattis.

Jag försvarar inte 15 kilos övervikt, men har man 15 kilos undervikt kanske man inte ska uttala sig..

-emma- sa...

stank you för detta fina inlägg, utan vare sig namn eller ens alias.

och för din och alla andras information så ligger jag, enligt den sk BMI skalan. inom ramarna för vad en normalviktig tjej i min ålder bör väga.

so?

Anonym sa...

men lilla vännen vad är det för fel på dig? hur kunde du bli en sådan tragisk person? jag som nästan tyckte du var häftig i gymnasiet..men sedan du bytte till din psykopat pojkvän har det bara gått utför,det är tragiskt att se.