20070901

en oslipad diamant.

jag är nog lätt.
eller är jag svår?

ibland har jag stunder som nu. stunder då jag önskar jag kunde pausa.
backar från en panikattack.
har fruktansvärd ångest över senaste tidens tvingade viktuppgång. jag pallar inte trycket.
det i sin tur utlöser någon slags motreaktion.
har suttit helt apatisk i 7 timmar.
stirrat. stirrat. stirrat.
går det att önska sig en bättre värld?
önska önska får mig att gå runt i ring.
ledsen ringer jag big. men han har sin helg borta nu. och jag önskar honom skoj, jag gör ärligt det. men han verkar tro jag är klänig. och jag är nog klängig. ringt tre gånger ikväll. vill ju inte besvära honom. för han förtjänar att ha en paus från mig. timeout.
varför kan jag bara hitta Fast Forward knappen?

det som rör upp fler av mina känslor är att han och maria säker tycker jag är ett pain in the ass.
jag skulle tycka det.
jag är ologisk. jag är ledsen. jag gråter.
önskar mig en annan mig.
klockan är sen och allt bara snurrar.
önskar jag var lite mer galen.
kanske hade jag hittat någon att fördriva tiden med då?
madness.

  • Centralt för borderlineproblematik är ångest som uppträder i form av emotionell instabilitet, impulsivitet, känslomässig sårbarhet, "svartvitt" tänkande, identitetsproblem och separationsångest och klängighet omväxlande med avståndskapande i viktiga relationer.

  • Vid bipolärt syndrom (manodepressiv) upplever en person maniska episoder eller växlingar mellan depression och manisk eufori (upprymdhet). Dessa extrema växlingar i humör, motivation, energi och allmänt fungerande utgör ett allvarligt funktionshinder
tack wikipedia.

Inga kommentarer: