20080127

Stanna och stirra, ja jag vet att alla blir rädda. Men jag har blivit den jag inte kunde bli.


Stirrar ner på mig själv och räknar. Tid att göra ett drag?
Stadiga fötter bär mig nu, måste springa bort mig nu. Nu.
Ser jag vad jag ser?
Den här gången är det kallt. Tror den lessnat på mig. Jag skakar.
Stadiga händer tar tag i styret.
Tid att göra livet åtråvärt än en gång?
Du börjar undra varför du är här och inte där.
Den försöker trycka tillbaka mina sinnen.

Stanna och stirra.
Alla blir rädda.
Jag är inte rädd.
Är rättvisa vad som behövs?
Något ringer bort mitt fokus.
Stanna. Stirra.
Välsigna min själ. Allt jag behöver är min luft.
Står. Går ner.
Har inga behov. Jag är inget behov.

Jag har blivit vad jag inte kunde bli.
Säg: allt jag behöver är den luft jag andas.
Den bästa utsikt, jag ber om att få sälja mitt hjärta.

2 kommentarer:

-emma- sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
-emma- sa...

hur fan kan jag få NOLL kommentarer på detta helt galna inlägg?
jävla skitblogg.