20080308

BRA ANLEDNINGAR

jag big och den galet galna hunden tog bilen ner till Ljusne, utanför Söderhamn, idag. Tur o retur.
hälsade på Bigs äldsta farbror med sambo. uppassad med fika och middag.
pratade med "faster" karin i 4.5 timme. en kvinna jag aldrig mött tidigare. en kvinna vars liv vandrat så många andra stigar än dom jag trampar och klampar på.
intressant hur man/jag anpassar mig efter person, och ibland även don.
tänkt mycket på att lära mig knyta an till andra lättare.
försöka vara öppnare och visa mer uppskattning. Få Dig att känna hur jag lyssnar. hur jag bryr mig.
kanske bryr jag mig egenligen inte, kanske försöker jag bara bli bättre på att manipulera. kanske är allt delar i att utveckla mina sinnen.
eller så bryr jag mig verkligen.

eller går dom båda delarna hand i hand?
att bry sig, kan det betyda att vi lär oss att vara manipulativa?
Skrämmande!
skrämmande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket intressant synpunkt!!! Dock, att kunna lyssna är mycket få förunnat- men frågan är om man verkligen lyssnar..Ibland kan jag låtsas bara för att verka så sympatisk, istället tänker jag på nåt jag ska köpa eller hur snygg killen är i hörnet..
Jag lyssnar enbart med hjärta o själ till dem jag bryr mig om,ibland till ngn främling som öppnar sitt hjärta och låter mig få leka hobbypsykolog..
Men att lyssna oavsett om det är äkta eller inte är det bästa sättet att få folk att känna sig viktiga o tycka du är så trevlig!
Manipulativt, javisst ibland om du egentligen tänker att personen är patetisk. Det är därför Big skiter i att alls lyssna ibland, fast han är ju helt & hållet äkta= social inkompetent :-) / Maria