20080412

GOOD ON PAPER

av nån anledning så sammanfaller många händelser när jag minst orkar blinka.
eller kan det vara så att jag inte orkar blinka på grund av alla sammanfallande händelser?

kvitt eller dubbel, hur som helst.
sitter nu med mitt smutsrosa linne närmast kroppen och en vit virkad sjal om axlarna, fryser och är omgiven av filtar här i soffan men kylan kan, - ge en levande känsla.

fick darrningar idag på väg mot Waynes. inte najs.
läst, ätit pizza, köpt godis och ätit det. fått ångest över att jag projekterar prestations relaterad matters på mat.
vägt mig. fördömt mig själv för att jag pråmt måste ha några jävla siffror som ska värdesätta mig. hoppade lite lätt då hekton var på min sida. hörde ni de, hekton inte kilon.
fantastiskt fanatiskt.
stört mig över min s.k. ångtest dämpande medicin som ta mig fan inte slår ut några som helst symptom.

uppå allt ihopa så får TVÅ ex för sig att ikväll är en bra dag att höra av sig. dom får för sig att idag är en bra dag att fråga hur jag mår. och den ena ser till att jag ska förstå Hur saknad jag är.
de vore ju trevligt om jag kunde ta till mig.
men inte då, jag slår av mig längtan och låtasas att livet blir skönt om jag dricker en liter kallt vatten (fick för mig att jag hade vätskebrist).
och här sitter jag, i mit smutsrosa linne och småfryser.

är inte livet bra härligt?

och det mest skrämmande är att jag känner mig lugn. jag freakar inte ur och jag vet att imorgon kommer allt vara igår.
vissa dagar är lördagar andra är söndagar.
jag bestämmer. jag väljer lycka.

Inga kommentarer: