20080421


SJs kaffe smakar blä. Fy och blä.
Haft tre fantastiska dagar borta från mitt leverne. Levt på ett önskevis. Nu den fjärde dagen då jag passerat Hudiksvall så återkommer en press bortom något jag förr insett jag kunnat känna!
Gråtit. Gråtit offentligt.
Gråtit framför alla andra i vagnen, har jag nämnt att min vagn är som när på fullsatt förutom på två platser.
Tårarna bara forsar då jag inser att jag är en klagande skuldbelagd dåre som tror sig kunna hantera delar hon inte ens ser.
Ansvaret och vilja med boden. Mitt jobb som assistent och fulltidsstudier på universitetet.
Skrattar lite åt mig själv.
Sväljer en klunk gammalt och ljummet kaffe och andas ut. Andas ut tungt och långsamt. Och ljudligt.
Nu är jag klar med att plocka sönder mitt liv i delar. Nu vägrar jag vara en åskådare i något som ska kallas mig.

Drar min slutsats: sluta analyser dig själv. Sluta äta dum medicin som får dig att tappa kontakten med var jag börjar och det syntetiska tar vid.
Köpte en fin klänning igår, ljusblå med små små stjärnor. 20,-. Kommer nog aldrig att använda den...

Inga kommentarer: