20080701

Somewhere over the rainbow


Drömde mycket inatt. 11 timmars sömn ger många drömmar.
Innan jag somnade så låg jag och funderade över livet. Över att jag valt att stanna kvar i en stad där den jag älskar bor och där mina nära är mig nära. Men mina vänner bortom räckhåll.
Är det starkt att kunna anpassa sina val efter något som inte är ens eget val?
Är det vägen mot bitterfittahet?
Jag vill välja att tro att bitterhet kommer då en människa medvetet väljer att se om sina val.
Dom beslut jag tar kommer alltid att kunna ångras, men det är valet som avgör om jag VILL vara lycklig.

-valet att välja, inte valet att välja bort-

Finns så många önskningar i mitt hjärta i dag. Önskar att jag blir antagen i sthlm. Den utbildningen skulle göra mig så stark.
Önskar mig kunna lägga ner hjärta och själ på Boden - har så många visioner samlade på hög, redo att sättas till verket.
Det är många Jag i mina önskningar. Men mitt handlande vittnar om Vi. Älskar jag honom för mycket? måntro...

Tänker bli lycklig vilket som. Stad som stad för det är där hjärtat bor som jag vill vara. Men frågan är hur mycket jag är villig att välja.

Inga kommentarer: