20080804

måndag.

Gott folk, här borde jag nog göra någonslags förklaring of independence. men det kommer inte ske.
just nu huserar jag i Bigs lägenhet, tar till vara på lite ensam-tid jag lyckats skrapa ihop denna förmiddag.
på annan tid så...
...söker jag jobb, väntar på slutbesked från utbildningar, går på parmiddagar, saknar min syster, betalar räkningar, fyndar skinnfåtöljer på erikshjälpen, textar folk jag inte ens förstår varför jag har inlagda som kontakter på mobilen och strukturerar upp på boden. ett ton pappersarbete som ska grävas igenom. i love to be egen företagare.

det är måndag och jag försov mig en timme imorse. det är måndag och dagen - veckan inleddes med ett gräl om pengar. jag hatar pengar. det är måndag och jag tog ipoden skruvad upp till högsta volym och gick på morgonprom med hunden. vinden slet tag i mitt lockliga hår. helt galet jävla skönt.
markus krunegård skriker mig tillbaka till att se att det är inte hur jag har det, utan det är hur jag tar det.
ett lugn och ett ro, så ska min vecka vara.

Inga kommentarer: