20081104

SOL INNE SOL I SINNE

jag har två enorma problem med mig själv. jag är otroligt självkritisk, rent utav destruktiv och samtidigt den person jag känner som sämst kan ta kritik. det är omöjligt för mig att ta riset i handen och skaka om till ros. vänder allt inåt och sen ut igen. 
--
faktiskt, kan jag säga att dessa två anledningar är dem två största till varför Big och jag brister i sömmarna. han orkar helt enkelt inte med. 
totalknasigt att otrohet, tillit och långa utdragna familjedispyter kan väga så lite när allt kommer till kritan. kärlek finns det gott om, nästan för mycket ibland. 
---
just nu sitter jag och biter mig på insidan läppen samtidigt som jag drar in magen allt jag kan, två fenomenala sätt för att få mig att sluta gråta. för åh faan vad jag vill brista ut i gallskrik och gråt nu. tårar som sprutar och fingrar som gnuggar ögon ömma. men jag håller mig. 
----
jag bara undrar hur någon blir bra - bra på att inse att hon inte är bra?! 
nu ska jag sova. sen ska jag göra annat. 

Inga kommentarer: