20090908

THE WORLD WAS MINE

head under water. it feels so good. when love takes over.

david guetta på full speed.
fukk me slowly va rädd jag blir ibland. snart ska ungen ut.
idag träffade jag en kvinns med magge mer välgräddad än mig. vi pratade kläder i butiken, hon gluttade på en klänning och jag berömde form och material då den passar mig även nu då maggen är som störst. hon verkade mer och mer tveksam. kommenterade tiden efter graviditeten som oviss.
-vem vet hur kroppsformen blir då.
jag sa nog något väldigt neutralt tillbaka.
men vid närmare eftertanke så förstår jag inte resonemanget. klart som sjutton att jag vet hur jag kommer se ut efter ungen är ute.
då ska jag ner till min balansvikt. minus allt vatten och det konstanta behovet av föda. minus bristande rörelseförmåga och trötthet. minus njutningen av att bara vara.
pluset för mig är en emma som nu tvingats igenom 9 månader av otrolig ångest. av kamp. av gråtande till sömn och nu - är jag nästan sund. jag är nästan där. där jag borde vara.

Inga kommentarer: