20091030

DET FINA TUNNA LJUSET

i det fina tunna ljuset står jag och väntar tyst. sommaren är framför. kvarteret är nästan tömt på människor och känslor. ingen rörelse nånstans.
aldrig aldrig ensam. alltid ensam här.
den fina tunna linjen mellan våran värld och din skär igenom varje ljud.
genom varje utsträckt tanke, varje uns att förstå. varje sång jag nånsin sjöng.
aldrig aldrig ensam. alltid ensam här.
jag har längtat efter vårt.
den stora stora rädslan är här ikväll, det ekar här i huset i en rörelse nånstans. de där fina tunna ljuset mellan våran värld och din.
alltid ensam här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emma , emma . Du berör mig så starkt ...
Jag har berättat om dig för min familj och alla får tårar på sin kind. Du kommer att komma tillbaka ... tiden läker faktiskt alla sår eller gör åtminstonde så att dom gör mindre ont...

-emma- sa...

jag kommer tillbaka. men jag vet att han alltid kommer fattas mig. ibland vill jag nästan låtsas att inget av detta faktiskt hänt. att få glömma att jag nånsin väntade honom.
andra stunder - dom flesta stunder - så bär jag med mig att han gett mig mer än någon annan kommer kunna ge, att få bära ett annat liv. att få kalla mig själv mamma. han är den viktigaste människan för mig. han påminner mig varje vaken stund om att jag vill leva. att jag vill andas.
fantastiska lilla stora pojke.