20091030

JAG ÖNSKAR MIG EN VIT JUL

drog en morgonkaffe idag. kaffe och stenhård nyttig macka.
hade inte träffat Åsa på en mindre evighet (sen öppningen av Alice). kände mig i starkt behov av att få snacka skit om skit och blanda upp det med nyttigheter som bildning och själavård, idag var gud och snowboardåkning på tapeten. och en mindre shopping spree.
dessutom lyckades hon med något nästan ingen annan gjort för mig på väldigt länge. hon fick mig att längtas. jag längtar faktiskt inte efter något längre. att leva i nuet har fått en helt ny innebörd, kanske inte den jag trott men jag är där - jag lever bara i nuet.
tunga tankar sköljer över mig på dom mest olämpliga och ologiska tider och platser och att se något bortom eller framför dessa, ärligt talat, förbannat hemska jävla satans tankar är främmande. och skrämmande.
så för att dra en slutsats av mitt pladdrande så vill jag bara tacka Åsa för att du fick mig att minnas att jag vill leva, och inte bara i detta nu utan även efter nu. sen.

2 kommentarer:

Åsa sa...

You're most welcome darling :) Talking is good shit you know!

Här svärs det över skolböcker, och progglistan på Spotify gör sig bättre när man är två!! Snart snart!! (Skickade även iväg karln till Mora tillslut...vekt jag vet ;)

Kram på dig min fina vän!!

-emma- sa...

kanske jag borde ladda med en uppvärmning inför "proggens afton med Åsa o Emma"? :)

tänker mig att Johan springer omkring där nere i skogarna som den där jägaren i Hälgeserien. haha tror inte han skulle ta det som en komplimang. farligt att reta en man med vapen.

KRAM tillbaka till dig Åsa