20091019

SPLITTA EN KAFFE

det är inte så roligt att publicera bilder just nu. inte roligt alls.
efter en timmes morgonpromenad med diesel vid min sida och sarah i örat så klädd jag min fin och tog bilen till café Samba. delade en kaffe med Big och möttes av ansikten jag i denna stund inte vill, inte orkar, inte önskar träffa. men jag förvånades.
kvinnan som äger cafét kommer fram till vårt bord med två latte två bakelser och två mackor. med gråten i halsen säger hon till oss hur ledsen hon är för vår skull.
jag svarar med att gråta så tårarna sprutar över duk och Molières Den girige. Men jag är tacksam. tacksam. tacksamhet är konstigt och jobbigt och skönt.

och nu ska jag dra en tröja över huvudet och titta på tv. alldeles själv.

5 kommentarer:

Anna-Linda sa...

sänder alla mina tankar till dig.

-emma- sa...

tack. tack.

Anonym sa...

Det är så oerhört tragiskt allt det som hänt er,skickar mina sympatier......lyssna på Mauro Scoccos låt "När det otänkbara händer" en underbar låt när man behöver en liten tröst....klen jag vet,men ändå!
sköt om dig!

-emma- sa...

om ni alla visste hur det på ett konstigt sätt värmer mig - oss med alla tankar. att faktiskt veta att ni är ledsna för vår skull.

vem är ni? ni anonyma.

Sara P. sa...

Åh det var väldigt fint Emma.
Jag kommer till härnösand i helgen och veckan, och jag vet inte om du orkar ses, men om du vill och orkar så vore det fint att ses.
Mycket mycket mycket kärlek /Sara