20091114

JA, MEN.

ett litet tips

om du möter mig, och tänker tanken att säga något snäll. kanske något som ska ge framtidstro så få inte för dig att säga dessa ord i följd:
men du är ju ung, ja men du får fler barn.
detta ger inte tröst. detta är ett slap in the face.
oavsett om jag välsignas med fler barn så kommer dom aldrig kunna ta Nils Arvids plats.
han är min första lilla pojke. inget annat barn i världen kommer att kunna erbjuda mig det han ger och hade kunnat ge. så hur kan en människa tro att orden ja men du får ju fler barn ska spela någon roll?!

ibland kan inga ord alls ge mer trygghet och förståelse än saker sagda enbart för att få ord ur munnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag minns en "fin" kommentar Ewa-Britt fick efter att Danke avlidit i trafik olyckan. Det var bara ett par dar efteråt och vi var flera i familjen som var inne i butiken och hjälpte henne. En kund kom in och pratade lite med Ewa-Britt och vi hörde hur hon sa: Men du kommer säkert träffa någon ny!
Just då kunde vi inte annat än skratta. Det var helt sjukt! Ewa-Britt garvade och tårarna sprutade. Vissa människor ska nog inte öppna truten..../Veronica