20091116

TYSTNADEN ÄR INTE MIN VÄN

det är ibland som om kroppen och själen inte orkar mer. som om ledsamheten tar abrupt slut.
vaknar idag upp och låter bli att känna mig fram, att inte gå på emotionellt högvarv. istället avverkar jag en plan som jag igår kväll rabblade tyst för mig själv, ingen avancerad plan. mest bara rörelser utan behov av eftertanke:

-stänga av väckare
-tända lampan
-vika tvätten
-dricka ett glas vatten
-ladda telefonen
-klä mig i träningskläder
-gå på Diesels morgonrunda
-ringa Sarah
-hem igen, frukost och vända om
-gymma 1 timme
-duscha
-lunch
-börja rabbla ny ramsa för andra halvan av dagen

jag hoppas att min taktik fungerar även fast innehållet i min förmiddagslista är trist, inrutan och mest cirkulerar kring att jag rör på mig.
men jag tänker att om jag vet vad som kommer härnäst, utan inväntad tystnad eller stillasittande så kommer jag faktiskt att kunna ta mig framåt. att inte somna om 4 gånger varje morgon bara för att jag inte orkar lyssna på tystnaden.
som du kanske förstår så är tystnaden inte min vän.

3 kommentarer:

Sarah sa...

Verkar vara ett mycket vinnande koncept - och Du ska ha en stor eloge för denna förmiddag! Så härligt att höra Din röst =)

Och Emma, number 49 looks very good !!

Emma sa...

49 it is :)
tabban cornetto latte vin stan sthlm check check check!
Något att blicka fram emot.

Anonym sa...

Så så.. alla dagar blir sådana bara man kommit en bit på väg genom livet. Allt inrutat!!! och då man slår sig lös som jag brukar kallas man för oansvarig vuxen, och människor säger att man inte har vuxit upp.. Kram på dig Emma.. // Pappa Göran