20091210

BLISS

Anonym sa...

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, för jag blir så ledsen för din förlorade lycka! Jag vill bara be om ursäkt för mig och mitt barn, för att han finns. Men jag kan inte säga förlåt ändå, för att jag fick ha min son, för det ger inte dig din son tillbaka. Du är så stark Emma! Så fruktansvärt stark, ändå!

20:15
------------------------------------

for the record - vill jag få poängtera att någon annans lycka gör inte mig mer olycklig. det ger mig inte mer sorg och det håller mig inte tillbaka.
jag kan bli arg på lycka, på att det som skulle bli min bästa dag istället vände till stor sorg.
men jag unnar dig, unnar alla att känna sin längtan och kärlek.
kärlek och närhet är stort och fantastiskt.
kärlek.
så vackert ord det är.
ingen ska ens behöva känna ett uns av att vilja be om ursäkt för sitt välbefinnande. för sin egenhet. för sin kärlek och lycka.
jag säger som min vän åsa.
ignorance is bliss.
och inge lyckolös skall be sin olycka om ursäkt. de e som så de e.

Inga kommentarer: