20091215

LÄTT TRYCK


Jag är så lättad. Länge trott att jag skulle ge mig ut på en svår resa. En färd fylld av separationångest och hemlängtan och obehag. Nu är jag glad att tid bevisade motsatsen. Sitter med en latte på Tönnebros Värdshus. Ensam vid ett bord med plats för fem till inser jag att jag under tre dagar enbart kommer omge mig av människor som jag själv valt eller fullständiga främlingar. Inga oförutsedda möten, inget bumping in to, inga frågor om hur jag har det, inga felsökande miner, inga obekväma stunder i butiken, inga bekanta som överanstränger sig för att visa mig sympati.
Ett andrum.
Ironiskt nog i Stockholm, men ändock ett andrum.

Sånt smart kan man hitte på på en vägkrog.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Ally sa...

välkommen till stockholm. kram ally

Hanna Persson sa...

men Emma, vi ska ju dricka gin här i helgen!

-emma- sa...

haha Gin?!
när och hur?

Hanna Persson sa...

Typ lördag kväll hos mig eller kanske sanna eller någon vi känner. Vi kräver partyklänningar och minnesluckor.