20091217

NÅGON OBÖNHÖRLIG

följde sarah på en klappjakt i dag. sökandet efter bestick från Georg Jensen ledde oss till Cervera. står där och pillar på jag vet inte vad, pratar med min mamma i telefonen om ett presentkort på kroppsbehandling som har varit trassligt att boka en tid för.
jag hade lyckats missa utgående datum med en dag. ett störande fel då jag fick presentkortet i julklapp förra året. har inte velat nyttja detta under graviditeten utan väntat på tiden efter, för att kunna unna mig något under min första tid som mamma.

och nu är jag mamma.
och nu har jag sörjt min Nils Arvid.
och nu tänkte jag få unna mig något.
och då blev det trassel med datum och då tyckte jag tydligen att det var lägligt att gråta i smällfull inredningsbutik. med mamma i luren.
och så kan livet te sig, fastän jag skrattat och njutit av min annars så underbara dag så är jag ändå väldigt ledsen den mesta av tiden. du kanske inte ser det, men så är det.
och.

Inga kommentarer: