20100121

DET FINA TUNNA LJUSET

har jag berättat om hur försiktig jag var?
hur länge jag väntade och väntade på att köpa allt som ville köpas.
strumpor småsmå eller filtar med fler färger än regnbågen.
eller att vaggan plockades upp från källaren först när jag väl gått över tiden.
att min mamma fick dra mig till butiker för att köpa tops handdukar bodys och allt annat.
försiktigheten kan gå och knulla upp sig själv.
för ikväll gör det väldigt ont och ikväll vill jag faktiskt inte orka med den är smärtan.
den är outhärdlig och andlös.
och tårarna smakar salt.
har nu suttit vid mitt köksbord i tre timmar. stirrandes på skrämen som säger mig inget.
jag svettas och fryser om vartannat.
försöker förstå om jag någonsin vill gå igenom den där försiktigheten igen.
vågar jag vilja igen?
många fler barn eller ett alldeles för kärt barn.
jag önskar mig bort. och hem.

4 kommentarer:

Sara P. sa...

Du vågar om du vill!
All kärlek /S

Anonym sa...

åh emma! Om jag kunde få krama om dig och hjälpa dig bära din smärta.. Du ÄR redan världens bästa mamma till ett högt älskat barn och jag är helt säker på att den kärlek du har inom dig räcker både till lilla nils a och hans framtida syskon. Förstår att det alltid kommer vara en tom plats i er familj men tänkt på att det inte är alla barn som har en storebror som skyddsängel i himmelen. Tänker på dig emma och önskar dig och daniel allt gott på vägen. Puss och kram sara/z

mistasia sa...

Du kommer absolut våga om du vill. Nils Arvid kommer alltid vara den storebror man kan dela hemligheter med och vara stolt över. Den storebror som alltid finns där, i hjärta och själ. Om de kommer en liten så kommer ni våga älska och rå om. Varm kram och puss

Sarah sa...

I believe in You!
/Kiss