20100120

ORD EN MASSA

Vet inte riktigt vad jag ska skriva för att minnas.
Vilka ord i detta nu kommer jag behöva vila på senare?
Vad kommer jag i tanken skjuta bort - så jag nu i förväg kan påminna mig.
Om jag bara visste.

Igår på aftonen blev jag Hanna och Sanna bjudna till föreställning av dom riktiga Norrdansarna.
Och där i entrén till teatern så blir jag stannad av en kvinna som känner igen mig.
- visst var det du som väntade barn? För ett tag sedan.
Jag svarar henne med att börja grina. Fulgrina. Tror jag skrämde henne rejält.

Och det var ju som det var med det.
händer mig fortfarande.
Att människor som är mig bekant inget vet.
Och så får jag återuppleva det värsta inför deras ögon.
För smärtan inom som lever varje dag, den är en fortsättning.
För varje fråga börjar den yttre nedbrytningen om och om igen.

Ord en massa ord.
Det kan vara skönt att berätta i mina ord. Så jag minns.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: