20100113

ORDNA UPP I DITT KAOS

ikväll har jag gått omkring som om det vore vilken vanlig afton som helst.
fast jag tror det lyst om mig mer än vanligt.
tänker mig att det är för att jag idag varit stolt över mina handlingar.
då jag minns hur jag jobbade hårt för att bli mamma.
hårt under alla väntans dagar att sortera i mig själv.
att finna den person jag ville att mitt barn skulle se.
någon som var vacker och duktig.
och som kunde gråta och skratta - kanske samtidigt.
älska sig själv och barnet ännu mer.
jag stängde det mesta ute under långa perioder.
vänner och familj. jobb och förväntan.
allt för att verkligen hitta mamman.
personen som var en mamma. stolt och rak i ryggen.
med kärlek i hjärtat och blicken på livet.
och så blev allt som det inte skulle bli.
där stod jag med hjärtat utanpå.
och mitt barn under jord.
men nu ser jag att jag är den personen ändå.
den jag under min väntan och i min längtan blev.
en emma med sitt barn under hjärtat och rak rygg.
och ett ordnat kaos.
jag tror jag lyser lite extra idag tack vare mitt ordnade kaos.

3 kommentarer:

klara sa...

god morgon emma. drömde om dig inatt igen, du var sp glad och log en massa. hoppas vi kan ses när du kommer ner. var det i feb. du sklle neröver? ett glas vin hos sarah hade inte suttit helt fel. kram kram

-emma- sa...

god förmiddag klara.
jag brukar le. en massa. fastän inte på samma sätt längre.
tror faktiskt inte en människa kan bli lika oberört glad igen efter att ha tappat sitt barn.
jag tror glädjen är mer ärlig efteråt.
verklig.
som att livet hädanefter alltid kommer innehålla en tyngd.
men då jag ler så är det med hjärtat!
det är i slutet av februari vi ska på inköpsresa.
då kan vi vina ;)

klara sa...

jag förstår det. livet får sig en käftsmäll och man ser kanske allt från ett annat perspektiv motför innan. jag hoppas då det blir lite leénden när vi ska vina ;). och jag gillar då att du alltid är glad när du dyker upp i mina drömmar. god kväll :) kram!