20100209

75 METER ÄR 75 METER

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
i söndags så kom pappa hit till stan.
hans företag Redlight hjälper oss med installationer på Alice.
och han ville åka upp till Nils Arvid. tända ljus och stå där tyst.
jag och daniel och pappa åker upp.
och möts av snö.
för två veckor sedan, innan senaste massnöfallet så skottade jag och D upp vägen till graven.
och nu så är allt värre än innan. det märks inte ens att vi någonsin satt vår fot där.
75 meter av snö.
som tydligen inte skottas.
barnlunden ligger Nils A på. många små barn som inte nås.
jo, om jag skottar. skottar 75 meter framåt.
jag blir faktiskt riktigt arg.
att jag ska få stå där och vara ledsen för att jag vill få tända ett ljus där han ligger. till och med solen hånade mig. kändes det som.

visst visst.
jag kan plumsa fram.
och jag har gjort det flera gånger.
men någonn endast gång ska jag väl få kunna gå till min pojke utan att bli blöt och kall och klädd i täckbyxor.
jag blir gråtfärdig bara av att tänka.

Inga kommentarer: