20100202

DEN ODUKTIGA BORREN

vet ni hur det känns i bröstet då någon säger att jag är stark.
det är som smällare smäller inom mig. pang pang.
för jag tänker nog inte på mig själv som stark. det ordet bär ingen kraft.
fastän då någon säger det. till mitt ansikte.
eller bara gör en kommentar på ett inlägg så slår det mig.
att människor kan tänka så om mig. stark.
jag visar mycket sorg här.
mycket ilska och mycket sorg.
för det är så mitt liv är.
det är som om jag drar ett andetag för lite. hela tiden.
och jag kan se då jag är glad.
för att vara glad är unikt.
genuin glädje är vacker.

jag dansar på tisdagar.
modern dans ledd av en verksam heltidsarbetande dansare. Elin.
hon är ingen småpotatis.
jag. däremot.
jag ser ut som ett kardborrband där jag skuttar omkring och försöker göra någorlunda likt.
men gud va jag trivs med hur ful och oduktig jag är där.
för jag har så skoj åt mig själv i alla stora speglar.
och åt att jag en gång var graciös. nu bara kardborre.
det är glädje. vanlig gladhet. sorglöst.

tack. för att ni. någon. säger att jag är stark.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du verkligen tog det som någonting positivt att jag tyckte du var stark. Att visa att man är "svag" är ibland det starkaste man kan göra!... Fler styrke-kramar!!!