20100409

JUST PRETEND TO GET ALONG

Jag har en tro. En tro om lycka och kärlek och allt där till.
har ingen lycka. Inte nu. Inte på länge.
Ett av mina ankare har varit.
Har varit att jag inte tyckt synd om mig själv. Det har gett min ro, på något vis.
Jag är inte där nu heller. Inget tycka synd om. Så läs inte in orden.
Alla dom där orden, som jag så lätt hittat. Har ingen plats nu.
Men jag har mycket luft. Så mycket ensam tyst luft.
Somnar själv. Somnar på soffan. Han packade sig härifrån ikväll. Han gjorde det. Och jag vet hur jag hamnat här. Till att faktiskt inte vilja ha mitt liv. Med sorg som fortfarande kväver mig varje dag.
Och en kärlek som tappat all förälskelse.
Lite som att stå och inte vilja ha mitt liv. Så. Nu finns orden där. Jag vill inte ha mitt. liv.



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Marielle Elva sa...

Du är en av de starkaste jag känner Emma! -visst, hon vet inte vad hon dillar om- brukar jag också tänka.. men du har klarat dig so far, stark och storartad, så du kommer att klara allt! kommer snart förbi och ger dig en kram, det brukar lätta upp mig.

//finns alltid här. marielle.

-emma- sa...

har faktiskt inget att skriva tillbaka. men jag behöver orden. många gånger om.

Marielle Elva sa...

De orden ska alltid finnas där, utan dem klarar man sig inte! Och man behöver inte ha svar till allt.. en kram och ett gott ord <3