20100614

DEN STORA SKILLNADEN.

Photobucket
och så var det måndagkväll.
tänkte att det vore bra, om jag gav lite svar. på frågor ni inte ställer.
och ett svar till en fråga i förra inlägget.

jag börjar med fråga du ställde.
jag kommer inte flytta ihop med daniel nu.
jag är jag. med mitt barn.
älskar daniel mer än något. det gör jag verkligen.
och han älskar mig. så mycket.
främst. och så älskar han sina barn.
men vi är inte tillsammans. tillit har spruckit mellan oss och. och tillit är svårt. så enkelt att förstöra. sådan lång tid att skapa.

nu blir bebis Bi 18 veckor i min mage. det är många veckor. snart halva tiden.
Bi var önskad. inte planerad. vilket är skillnad.
och om du är snabb att räkna. så märker du att Bi och Nils Arvid kommer skiljas åt med ett år och en månad. vilket är inget. verkligen inget.

det är en speciell graviditet.
önskad. nedräknande. panikartad. besök efter besök på akutmottagningen.
gråtfyllt. skrattfyllt. kärleksfyllt.
och tungt.
med stegen till Nils Arvids grav och handen på magen. varje vecka.
två syskon som aldrig kommer träffas. två barn jag aldrig får samla i mina armar.
jag är väldigt lyckligt lottad.
men det är skillnad på det. och på att vara lycklig.

5 kommentarer:

sara sa...

Emma ! Tusen ♥ till Dig .

Som sagt , annorlunda och vackert .

Du finns i mitt ♥ .

Syskonet är eterlängtat . Så .

/Sara ♥

Anonym sa...

Hej hej !

Måste bara få gratulera till bebis Bi !

Tycker att det är jätteroligt !

Kicki

Anonym sa...

Du känner inte mig, jag snubblade in här för några månader sedan och har tittat in då och då sedan dess...

Ville bara säga jättegrattis till syskonet bebis Bi!
//m

bliss sa...

Av alla självutlämnande kort du poserat på genom åren är nog detta min favvo. Bröst, bikinibilder, gråtbilder. Du kanske skulle ha en omröstning eller ett kollage. Hur som helst, denna är grym, du är bäst

-emma- sa...

OJ.
först alla ni som gratulerar. jag tackar. Det är skönt att få njuta av den här tiden nu. andra året som gravid. börjar bli normaltillstånd.

och Bliss.
hmm.
mina bilder och jag.
har nog en tendens att vara väldigt jag, här.
med texter ord bilder känslor. allt det där som är så enkelt att förvrida i bloggar.
väljer jag nog att fronta.
och jag tycker om den sidan hos mig själv.
är glad att andra också gör det.
:)