20100715

ALLT SOM SLUTAR PÅ -SAM

Har inget att skriva.
Eller. Allt att skriva.
Saker rullar för fort tillbaka och idag drog jag andan.
Jag och D smälter samman och det gör mig livrädd.
Så jag backar tusen steg och lägger mig i sängen, med händerna på min mage. Min bebis Bi:s sparkar som lugnar mig.
Får mig att minnas vad jag vill. Med mitt liv.
Mig. Mitt. Jag.

Har aldrig skrivit hela sanningen här. Skalat bort det sliskiga. Det mest sårande. Det skärande ömma.
För att göra saker lättare för alla i smörjan.
Dumt, kan jag tycka i efterhand. Hade kanske kanske varit lättare för mig att dömma hårdare domar om jag hängt ut mina lik. Deras lik.

Å andra sidan har ingen annan med det att göra.
Och typ alla vet redan allt.
Alla. Allt. Typ.

Det är som att kärleken sliter mig i stycken. Men bara min kärlek och mina val och alla mina delar där inuti.

Och ikväll är jag jobbigt känslosam.
Jag är nästan allt som slutar på -sam. Ikväll.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: