20100725

STORT A. LITET e.

har sagt det förr.
och jag säger det igen.
ska vara försiktig med vad man önskar sig.
det slår allt för ofta in.

ikväll ska jag och daniel baka.
baka och tända ljus och prata bebis Bi.
och tvätta golv. han kommer spela jazz.
sånt gör han varje kväll. med mig.
och jag har total och fullständig panik.
för jag kanske ska flytta.
rätt så omgående.
fast inte hem till daniel. till det som var vårt.
det är en sån flytt som panikar mig.
pausar mig.
och känner man mig, känner man delar av mig så vet denna man.
att jag inte brukar panik över att göra oövertänka beslut.
jag kastar mig alltid in i allt.
går på känsla. agerar. tänker inte efter.
men denna gång.
paniken hindrar mig.
och jag fattar inte vad som hänt.
är det här någon ny sida jag ska behöva vänja mig vid?

är det detta som kallas det sunda förnuftet?

Inga kommentarer: