20101103

MASSAGE

nånting stämmer inte.
precis varenda del i mig borde skaka och oroa och ångest:a.
men jag är som en filbunke - så pass mycket filbunke en emma kan vara.
4 dagar innan bebis kommer.
och jag kan inte utveckla tankarna mer än så.
eller. jo.
alltså.
men det är svårt.
invecklat.
min mun smakar äppelkaka.
i min mage sparkar mitt tredje barn. mitt andra barn.
jag smsar mig till galenskap. mot någon speciell.
Farbror Alice byter form.
jag slutar jobba. för första gången i mitt liv.
daniel är fantastisk. sådär torka fönsterbrädor-laga middagarna-bära alla kassarna-pussa kinderna-fixa lägenhetsbytet-allt sånt.
det gör mig lite oroad.
konstigt nog. fast oroad som en filbunke.
för det är ju sådär han är. den jag älskade.
och jag då.

jag. bara undrar hur vi kan ha det liv vi vill ha. när så mycket gick fel.
när allt gick fel.
när Nils Arvid dog och känslorna rann ut.
och när han fann någon annan. och när jag slutade tro.
filbunke.
varför är jag en filbunke.
varför inte uppror och galenskap.
är ju en sådan.
med upprorhet och galenskapen.

Inga kommentarer: