20051113

friend or foe?

live and let live.
jag och t var fabulous ikväll.
har digestive smulor på min vänstra axel, så går det när man försöker prata i mobil och äta samtidigt.
tänker på hur det är att somna med någon. att känna någons värme under täcket, dennes håriga ben mot mina, hans fingrar mot min höft.
har vant mig vid att sova ensam. kommer ihåg dom första månaderna då jag inte klarade att sova i en säng för att jag fick panikångest så fort jag insåg att jag aldrig skulle få dela med mr big längre.
sov i mammas&pappas tv soffa-160 lång och 75 bred. varje morgon bäddade jag bort mina sängkläder och låtsades som ingenting.
helt sjukt.
numera brer jag ut mig i en dubbelsäng varje natt och bråkar bara med seven om kuddarna.
.
kvällens låt är nirvana med smells like teen spirit.
det låten är såå: jag-är-fjorton-deppar-över-livet-alla-är-emot-mig-jag-är-så-annorlunda-låt. i love it.
hittade just digestive smulor på min högra axel också.
.
lycka ikväll(förutom att hela kvällen var toppen) när emma persson(fryksten)glider ner i klamydia grottan i sin grovstickade polo och baggyjeans och det finns inget special with the lady längre. hon var en vän till mig från jag var lillliten tills gymnasiet och hon fick mig alltid att kolla en extra gång på mig själv. kommentarer som: att du vågar ha dom där skorna, du som har så stora fötter!
att tilläggs är ju att kärringen har lika stora!
på ett skidläger en gång så delade hon och jag hotellrum. hade precis tränat och klev ut ur duschen in i rummet. emma står där och ser så nöjd ut. jag tittar runt i rummet och undrar varför hon är så tyst. hon säger inget. jag tar av mig handduken och letar mina trosor.
fram bakom en fåtölj kommer en av killarna vi tränat med. hon har gömt honom där för att han skulle få se mig naken. vi var 13 och jag var förkrossad.
för att komma till poängen; alla har alltid sett emma som någon speciel. en liten söt ängel som alla killar velat ha. som varit med alla killar. som snott alla killar. ikväll var hon inget. luft. den enda som gav henne syre att andas var ali. "säg att du är min hora ali". det säger väl allt?
.
tycker så mkt om dig tess. du är mitt allt. blir lycklig med dig.

1 kommentar:

Daniel sa...

'säg att du är min apa, babi.'

kalmar. 12:02
12C och strålande solsken. att hoppa av programmet ser jag ibland som det största misstag jag någonsin gjort. ju mer jag tänker på det, inser jag att det var det klokaste jag gjort; jag flyttade från kalmar/örebro till kramfors.

vad hittade jag i kramfors?

en apa.