20051129

kanelté

vissa dagar är annorlunda.
har haft en lätt dag men ett tungt inre.
att inse hur pass hårt en störning kan slå ner en människa, - den sanningen är brutal. åt idag tre skedar med mosad potatis och morotsstuvning och har sedan dess haft panik över mig och livet, ville helt plötsligt klippa håret kort kort och sätta mig i duschen och släcka lyset - bara för att jag hoppades det skulle rasera lite av den vägg av ångest som byggts upp inom mig.
.
igår däremot kunde jag lugnt äta upp en påse gifflar och en ½liter glass utan att blinka.
vet att jag aldrig kommer bli fri helt, att dessa attacker kommer bli något mitt inre måste kämpa emot. som idag, då jag vägrade sätta saxen mot skallen. som nu när jag yttrar mig på ett sätt som får mig att signalera till andra. misstolka mig dock inte. detta är inte ett rop på hjälp om att jag tappar kontroll. detta är jag som berättar att jag har fucking jobbigt med mig själv. ibland. sällan. men det känns. och jag behövde få skriva av mig. så där då var jag klar.
.
köpte en söt naturvit kappa på second hand idag. så söt, prinsesslik.
biggi har målat klart köket, såg hur snygg kaffe/mocca/beige färg genom videosamtal(jag älskar teknik).
jonna var här och vi drack lite kanelté och tog igen några månader. hon är så söt.
har en dejt med en brud på torsdag. i am happy.
. tänkte somna tidigt idag. behöver min sömn dessa kyliga vinterdagar i härta.

1 kommentar:

Göran Nordin sa...

Well .. read sec, comment at my blogg.. if something bad happens ... try see the sun ... and paint your mind inside // Father :)