20060304

jag har en dröm

har en rätt hemlig dröm. jag vill starta eget. okej, jag må vara korkad med tanke på min ringa ålder - men ser det ut som om jag bryr mig?
planerar inte att starta något idag. vill få tanken att gro, bygga en plattform. det kommer ta några år - men jag vill klara det.

tio frågor att ställa sig själv:

1. Älskar du det du tänker göra så mycket att du tänker på det ofta?
2. Vet du allt som är värt att veta om området?
3. Har du undersökt om det finns ett behov av din idé?
4. ....som någon vill betala för att få tillfredsställt?
5. Vet du redan vilken målgrupp du ska vända dig till?
6. Är det lätt att nå din målgrupp?
7. Blir det lätt för kunderna att se fördelarna med det du erbjuder?
8. Blir det lätt för kunderna att skilja det du erbjuder från andra som erbjuder samma sak, liknande eller en ersättning för det du erbjuder?
9. Kommer du att kunna sälja fler gånger till varje kund i framtiden?
10. Är du beredd att jobba aktivt med marknadsföringen av din affärsidé?

1 kommentar:

Unknown sa...

Drömmen är väl inte så hemlig längre, får man anta...:)