20060524

att vara svår är att vara enkel.

jag kan klara mig själv
kan gå ut varje kväll, komma hem när jag vill.
se en skräckfilm och sen kan jag somna igen utan dig tätt intill.
.
den vana jag hade så svårt att hantera i höstas; att somna och vakna ensam - den skall snart brytas och jag kommer hoppa tillbaka in i sambolivet.
.
funderat en del de sista dagarna på vad jag vill gå för väg i livet.
eller rättare sagt så har jag undrat om jag gör rätt som flyttar ihop m big igen. var ju totalkatastrof sist.
inte för att jag låter mina tankar styras av dom händelserna som kraschade vårt förhållande då. men tankarna dyker upp - och när dom väl gör de så är det så jädra svårt att släppa dom.
älskar honom mer än någonsin, han är verligen the one. min mr big.
men är jag redo?
vissa skulle säga att jag inte är det just för att jag ställer mig själv frågan. jag tror inte livet är så lätt. inte svart eller vitt. jag lever mer i den grå-rosa världen.
---
oj va jag gjorde allt komplicerat nu.
men ibland måste jag vara svår för att få vara enkel.

Inga kommentarer: