20060726

energi

why should i not be material?

ringde jonas o liz igår men daniel svarade.
jag kunde inte hålla mig utan frågade varför han var ett kukhuvud och kall nu.
han svarar: älskar inte dig. tänker vara såhär så länge det behövs.

det skär i mig. vill, jag menar det verkligen; VILL inte sörja. vill vara glad och gå vidare. ta mitt liv och inse värdet.
men jag kan inte. det går inte. en dag är jag där, men nu går all min energi åt till att inte vilja lägga mig under täcket och gråta.

jag är 22. vad vet jag om smärta och sorg.

krossar mot marken.
rymmer bort utan tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Emma, ledsen att jag inte kunde prata igår.. Tänkt på en sak..DU MÅSTE TA DIG I KRAGEN NU!! Inse fakta, Daniel vill gå vidare: då måste du det- ha ett sorgearbete men ta ej kontakt m honom- det gör bara allt svårare..han är död- du måste gå vidare om du inte ska ligga och gråta varenda dag!!
Kom igen, för varje dag du inte tar kontakt m honom läker såren: jag vet det! Att prata m liz och mig är inte heller helt bra, försök att undvika oss ett tag..enbart för ditt eget bästa. Love you, puss/ Maria