20070420

Mina J Lindeberg-Tina är på tjocken

jag har tighta jeans idag.
varför?
egentligen är dom rätt storlek men jag har svårt för jeans. blir obekväm och det känns krystat i min egen kropp.
Jeansen jag bär idag är ett straff. Straff för att jag efter middagen igår valde att äta glass. Mycket glass, minst 1 liter glass. Ett straff för att jag till denna glass åt av cocoskakorna (cocos socker ägg-enbart!!) jag bakat för att kunna bjuda främmande på.
Var väl ingen rasande panik inom mig, vet att det går att jämna ut, för det är ju så min hjärna funkar. jag måste alltid räkna plus och minus, och gud nåde mig om jag skulle hamna på +.
Men innan jag somnade igår bestämde jag att straffet denna dag inte skulle bli att gå en timme på trampen eller springa intervaller utan idag skulle straffet vara att vara obekväm. Att känna mig tjock.
Faktum är att jag känner mig tjock i mina jeans (här har ni den riktiga anledningen till att jag hellre går i kjol och klänning).
Någonstans intalar min twisted sister mig om att detta är ett sätt att tackla en ätstörning. Att tackla min störning. Straffet ska då få mig att inte göra om min onda gärning.
Fukk of twisted sister. Kan du inte bara packa ihop dina stl 34 och dra?
Jag vill skiljas.
Jag är schizofren.
Jag är insiktsfull även om du ser text laddad med ångest och besatthet så är detta insikt. Fatta hur långt jag kommit för att ens inse att det jag gör är destruktivt.

Dom kurisiva textraderna är ännu en ursäkt från mig. Jag ska inte komma här och tro att insikten kommer ta mig någonstans. sitter i ett ekorrhjul.

3 kommentarer:

MARIA sa...

Em..Applåder! Du har kommit en lång bit på vägen i din tankeprocess, att ha tighta jeans dagen efter är ett ess..hade det själv idag efter glassen, blurp. kände mig som en tjockkorv..Men inregistrerar de dåliga minnet av tjockkorvs-kroppen i jeans & ser till att man istället äter nyttigt & inte svullar..sick? Ja, men vad kan man göra åt alla sjuka tankar?! Kämpa på, om jag klarar det så gör DU!!

bliss sa...

emma, du är inte schizofren. jag om nån borde veta. det är skitsnack.

Anonym sa...

jag blir glad över att du erkänner för dig o är medveten om varför du gör som du gör. att komma dit är ett stort steg! även om jag inte tänker uppmuntra hur du straffar dig själv så vill jag ge dig en kram o säga att du är klok. OCH stark(are än du tror) kiss! /T.