20091027

SOULITUDE

står och bakar kaka. min Daniel fyller 28 år idag, och på sin födelsedag så fick han träffa sitt lilla gossebarn igen. vi åkte till sundsvall och hämtade honom från den kalla ensamma källaren. vi åkte alla tre i bilen hem till härnösand, han där bak och vi där fram - lilla familjen. snabba minutrar rusade förbi och snart var stunden kommen då vi skulle lämna av honom på kapellet.
vi gör saker lite annorlunda och har valt att själva ta hand om allt som rör begravningen. en del i den processen är att få hämta vår lilla pojke. att själva få göra kistan och att få klä den med minnessaker ifrån hans föräldrar, så att Nils Arvid ska få känna sig hemma. att hans mamma ändå är med honom. nu gråter jag som ett svin. ser inte ens tangenterna. det bubblar ilska och ensamhet.
tror jag ska baka klart nu. kommer bli en helveteskaka de här.

3 kommentarer:

sara sa...

Jag kan inte göra annat än att låta tårar rinna när jag läser dina texter.. Gud vilken orättvis värld! Saknar Dig Emma.
Många varma Kramar

-emma- sa...

sara sara... många kramar till dig med.

Cicci sa...

Fan vad du är duktig Emma! Jag förstår att allt känns förjävligt, men du är duktig och du kommer kunna komma tillbaka. Kramar