20091102

DET MEKANISKA


väckaren ringer 0755.
drar mig för att sätta ner fötterna på det kalla golvet.
textar min moster från sängen.
textar konstigt sms till Täss.
står framför toalettspegeln 0859.
äter sex stycken torkade aprikoser till frukost och sköljer ner dom med vatten.
går morgonpromenad med daniel och diesel.
pratar barn - att mista barn - stockholm - vänner - att vilja få fler barn - med sarah i telefon.
får konstigt sms av Täss.
duschar i vad som känns som en mindre evighet.
tvättar håret för första gången på åtta dagar (det såg inte skitigt ut och dessutom är det asnyttigt att låta bli. så de så).
det tar mig 35 minuter att klä mig, står mest och stirra på hon som stirrar tillbaka från spegeln.
tar bilen till biblioteket.
kaffe på café Samba.
möter en bekant och hennes dotter. känner mig tvungen att berätta. börjar gråta. min bekanta börjar gråta. hennes dotter gråter.
går tillbaka till mitt bord.
telefonen ringer.
prata strunt om strunt och glor på alla löv som virvlar utanför.

2 kommentarer:

Hanna Persson sa...

jag tänker på dig så du vet. Hoppas ni mår så bra ni kan just nu.

-emma- sa...

tack för idag hanna.